Croissante pufoase.

Cornurile făcute in casă întotdeauna sunt cele mai bune, mai reușite și varianta cea mai sănătoasă.  Aceste cornuri sunt preferatele noastre pentru micul dejun sau pachețelul celor mici care le adoră. Cum nu au mult zahăr in compoziție merg de minune atât simple cât și cu cașcaval, șuncă etc. iar daca preferați varianta dulce adăugați mai mult zahăr și diferite esențe in aluat, mai apoi le puteți umple cu dulceată, nutella, creme dorite.

Ingrediente aluat : 500 gr făină, 20 gr drojdie proaspătă ( un pachețel drojdie uscată), 125 ml lapte, 125 gr iaurt, 3 linguri de zahăr, o linguriță de sare, 2 oua, 70 gr aprox. unt topit pt ungerea aluatului, unul sau două gălbenușuri cu puțin lapte pentru a pensula cornurile.
Mod de preparare : intr-un pahar se pune laptele călduț cu zahărul și drojdia. Se lasă 2 min. să acționeze.
Intr-un bol se adaugă făina, iaurtul, ouale, sarea si amestecul drojdiei cu laptele. Frământăm aluatul până nu se mai lipește de mâini, daca este nevoie putem adauga puțină făină in plus.
Daca aveti timp puteți lăsa aluatul acoperit la dospit 30 min ,dacă nu vă puteți apuca de treabă, eu sunt prea nerăbdătoare să le termin așa că repede continui să le modelez 🙂

Împărțim aluatul in 8 bile egale, fiecare bilă o intindem intr-o foaie rotundă ca forma unei farfuri. Ungem cu unt topit foaia punem altă foaie deasupra, ungem si tot asa până la ultima pe care o lăsăm fără unt.

20170721_155535

Intindem cu sucitorul deasupra foilor ușor până obținem un cerc mare . Il tăiem in 12 sau 16 triunghiuri (foto) si incepem sa le rulam de la bază spre vârf. Așezăm croissantele formate in tava tapetată cu hartie de copt și le lăsăm o oră la dospit (eu aprind cuptorul un min sa se încălzească apoi il sting si las cornurile la crescut fără să deschid ușa acestuia). Când timpul a expirat le pensulăm cu gălbenușul diluat in puțin lapte. Le coacem la 200°C timp de aprox. 15 minute.

Se păstrează in pungi bine inchise , iar a doua zi se pot incălzi câteva secunde in microunde şi vor deveni la fel de pufoase ca cele proaspăt coapte.

20170504_19510320170504_200818

Pentru croissantele umplute incercați să sigilați cât mai bine extremitățile mai intâi prin apăsare cu degetele apoi uşor cu furculița, astfel evitând ieşirea compoziției in exterior.

20170323_103659

Excepționale fără exagerare !

Deoarece această minunată rețetă a avut cel mai mare succes din partea multora, am dorit să vă arăt şi vouă din munca iubitorilor de croissante.

Bravo !

25 de gânduri despre &8222;Croissante pufoase.&8221;

  1. Sau primit bune dar a curs Nutella din ele cînd erau in rolă și nu au ieșit așa puhave cum ziceți poate ca am mai adăugat făina la framintat,vă rog dați-mi un sfat.Mersi mut😉

    Apreciază

    1. Ma bucur ca ai incercat reteta acestor croissante minunate. Sfatul meu pt a nu mai curge din ele este sa le sigilezi cat mai bine mai intai cu degetele apasand partile exterioare ale cremei apoi cu dintii unei furculite usor, dupa rulezi pana la capat. Am facut de nenumarate ori in acest mod si nu am avut probleme. Cat despre pufosenia lor eu zic sa adaugi untul de 82% grasime si sa ungi bine toate cele 8 foi. Un alt aspect important este framantarea aluatului pana devine nelipicios atat , formezi croissantele apoi la dospit intr-un loc caldut o ora minim.Trebuie sa iasa, incearca asa o sa inveti consistenta potrivita 😉

      Apreciază

      1. Abia acum am realizat ca foile unse cu unt sunt suprapuse, si in realitate iesa doar o foaie si aceasta se imparte in 12-14 bucati… La inceput credeam ca iesa 8 foi care urmeaza a fi taiate si implute 🙂

        Apreciază

  2. Am facut si nu au crescut :(. Poate ca am folosit praf de copt? Un pachetel de pfraf de copt am adaugat la lapte si zahar si indata s-a format spuma si a trebuit sa torn si in alt pahar caci crestea incontinuu. Si altceva, s-au primot foile foarte subtiri. Nu inteleg care ar fi cauza 😦

    Apreciază

      1. Va multumesc mult pentru raspuns.
        Am sa incerc cu drojdie.
        A fost prima data cand am facut aluat. Imi cer scuze de incompetenta, dar, ce pot face cu praful de copt? La ce se foloseste si care e diferenta de drojdie.
        Va multumesc

        Apreciază

      2. Nu e nici o problema, asa invatam pana la urma 😉 Am gasit un raspuns pt tine preluat de pe internet
        ” Drojdia este o substanta vie si isi dubleaza volumul mult mai repede, dar asta nu inseamna ca praful de copt, amoniul si bicarbonatul nu fac sa creasca cantitatea de dioxid de carbon.
        Depinde de temperatura, de umiditate, de cantitatea de zahar, de tipul de faina si mai ales de tipul de aluat.
        Daca este un aluat lichid, tip pancakes sau cupcakes, se foloseste praful de copt, bicarbonatul sau amoniul alimentar.
        Daca este un aluat care trebuie framantat se foloseste drojdia.”
        Cu mare drag .

        Apreciază

  3. Salut. Vreau sa intreb daca as putea folosi altceva in afara de iaurt. Nu am la moment iaurt, insa am smantana si smantana batuta. Credeti ca ar putea merge unul din ele? Multumesc

    Apreciază

    1. Buna Natalie, pana acum am facut croissantele doar cu iaurt, insa din cate am auzit la alte fete care le-au facut ziceau ca ies si cu smantana acra.. poti incerca zic eu si data viitoare le faci cu iaurt apoi vezi diferenta 😊

      Apreciază

    1. Da un pliculet de drojdie are 7 gr iar daca ai impartit pe jumatate ar fi ok pana in 4 gr., oricum nu ies multe croissante din 500 gr faina, cam 12 bucati din care poti congela cate vrei sa le mananci in alte dimineti. Cred ca trebuia sa mai adaugi faina, aluatul ar trebui sa fie nelipicios de maini si elastic ca o plastelina. Data viitoare sigur vor iesi, pana la urma din greseli invatam 😉

      Apreciază

Lasă un răspuns

