Tort Medovik.

Tort Medovik, un desert original din Rusia foarte renumit şi apreciat, răspândit prin toată lumea.

Pot spune că este un tort atât de fin şi plăcut ca texturi şi arome incât a devenit unul dintre preferatele mele şi ale soțului care imediat dupa prima felie a cerut porție dublă, el care se cam fereşte de dulciuri 😁

Am combinat cremozitatea tortului cu jeleul fructelor pentru un plus de aromă şi culoare insă dacă doriți puteți foarte bine sa-l omiteți sau inlocui cu oricare alt jeleu, fructe, nuci etc.

Un tort excepțional !

Ingrediente foi : 2 ouă, 60 gr unt, 250 gr zahăr, 3 linguri miere, o linguriță bicarbonat de sodiu, 650 gr făină aproximativ.

Crema : 300 gr smântână, 500 ml frişcă lichidă,  2 linguri zahăr pudră, esență de vanilie ( opțional), intăritor frişcă (opțional).

Jeleu de afine : 200 gr afine, 2 linguri zahăr, 4 gr gelatină (2foi) + apă pt hidratare.

Jeleu de zmeură : 200 gr zmeură, 2 linguri zahăr, 4 gr gelatină (2foi) + apa pt hidratare.

Mod de preparare foi : alegem un vas incăpător  unde vom adăuga untul la temperatura camerei, zahărul, ouale şi mierea, mixăm pt omogenizare. Punem pe baie de aburi vasul şi continuam să amestecăm câteva minute să se topească zahărul (10min). Adăugăm bicarbonatul de sodiu lăsând pe aburi compoziția şi amestecăm in continuare câteva minute. Vom observa o uşoară creştere in volum. Oprim focul, transferăm vasul pe un cărpător apoi adăugăm mai mult de jumătate din cantitatea de făină şi amestecăm cu spatula pentru incorporarea acesteia. Turnăm aluatul pe blatul de lucru apoi cu mainile incepem să frământăm aluatul completând cu restul de făină până obținem un aluat nelipicios, omogen asemenea plastilinei (in acest moment nu mai adăugăm făină chiar dacă mai avem). Din acest aluat formăm 8-10 biluțe (aprox 100 gr buc) pe care le punem la un loc cald pana reusim sa le intindem, astfel aluatul risca să se usuce şi automat se va intari. Eu am pus biluțele pe o tavă acoperită cu un prosop iar tava pe vasul de la baia de aburi care s-a pastrat caldut pana in acel moment. Scoatem câte o biluță pe blatul infăinat şi o intindem subțire apoi cu o farfurie, capac sau ce formă doriți decupați frumos urmând şi celelalte biluțe exemplul.

img1494964023826

Coacem in tava tapetată cu hârtie de copt foile impreuna cu marginile rămase la 200°C pt 4 minute aprox sau până devin uşor maronii, aveți grijă tot timpul la cuptor ! Eu am obținut 10 foi cu diametrul de 20 cm (am folosit doar 8)

20170515_121358

Jeleu de afine : punem gelatina la hidratat in apa rece. Afinele cu zaharul le blenduim câteva secunde şi le punem la foc până dă in clocot, le mai lăsăm 2 minute şi oprim focul. Când ajunge la o temperatură medie spre fierbinte adăugăm şi foile de gelatină scurse bine, amestecăm şi lăsăm la răcit complet (sau10min in congelator).

Jeleu zmeură : este exact ca cel de afine cu deosebirea să nu blenduim zmeura, ea se zdrobeşte singură o parte in timpul fierberii.

Crema de smântână şi frişcă : mixăm frişca lichidă cu intăritorul dacă  este necesar. Separat mixăm şi smântâna grasă până devine fermă apoi o putem amesteca cu frişca, adăugăm zahărul pudră, esența de vanilie şi mai mixăm câteva secunde.

20170515_131803

Ansamblarea tortului : m-am folosit de un inel metalic să montez tortul, astfel am aşezat prima foaie in inel apoi crema altă foaie jeleul de afine, foaie, cremă, foaie, cremă, foaie, jeleu de zmeură urmând şi celelalte foi plus crema printre. Am lăsat o oră tortul la rece apoi i-am scos inelul metalic şi am imbracat tortul in crema rămasă. Laturile tortului le putem barota cu resturile din foile coapte mărunțite la robot dar eu am ales nuca măcinată pt un plus de aromă. Am păstrat toate resturile din foi coapte in cutii sigilate pt a face un cheesecake, sunt prea bune pt a nu fi utilizate.

Il decorăm după preferință şi-l lăsăm la rece pt minim 3 ore sau cel mai bine peste noapte.

SavuroS !

20170515_16242120170516_08593420170516_085839

Al 2 tort Medovik

Sursa foi de tort:

https://gustosel.com/2013/11/19/torta-medovic-cu-cognac/

Lasă un răspuns

